گوشی جدید اچ تی سی موسوم به One V با جدیدترین فناوری روز و امکانات بالا تولید و روانه بازار جهانی تلفن همراه شده است. این گوشی 115 گرمی در ابعاد 3/120 در 7/59 در 2/9 میلیمتر ساخته شده است. سوکت صوتی 5/3 میلیمتری، LED کوچک وضعیت و کلید قفل، پاور بالای گوشی قرار دارند. میکروفن در پایین One V تعبیه شده است.


اچ تی سی One V کلید اختصاصی دیافراگم دوربین ندارد و دوربین مکالمه تصویری نیز در قاب جلوی آن مشاهده نمی‌شود. به‌طور کلی ساختار اچ تی سی One V از استحکام لازم برخوردار است و وزن مناسبی دارد. اچ تی سی One V دارای یک صفحه نمایش لمسی خازنی 7/3 اینچ استاندارد است که 16 میلیون رنگ را نشان می‌دهد و با اینکه مانند سایر گوشی‌های سری One از نوع Super AMOLED یا Super IPS LCD2 نیست با این حال کیفیت مطلوب و کنتراست بالایی دارد. زوایای دید صفحه نمایش بالاتر از حد متوسط است و خوانایی آن زیر نور خورشید رضایت بخش است. اچ تی سی One V دارای نسخه 4.0.3 آندروید و منوی Sense 4.0 است که جدیدترین نرم‌افزار موجود از گوگل و اچ تی سی است. نرم‌افزارTask switcher در اچ تی سی One V خاص آندروید Vanilla است و مانند گوشی‌های One X و One S یک نسخه ارتقا یافته نیست.آندروید One V از انواع پیام‌های متنی شامل SMS، MMS و ایمیل پشتیبانی می‌کنند. شبکه اجتماعی نیز توسط چندین نرم‌افزار و Widget مورد پشتیبانی قرار می‌گیرد.
به گزارش دنیای اقتصاد، نرم‌افزار پخش موسیقی چندین میانبر را ارائه می‌دهد که شامل فهرست موسیقی در گوشی، تشخیص تراک Tuneln Radio، SoundHound یا 7 digital است. اچ تی سی One V نرم‌افزار اختصاصی پخش ویدئو ندارد و فایل‌های ویدئو در زیر پوشه «همه ویدئوها» در گالری قابل دسترسی است. این گوشی به یک رادیو FM مجهز است که منوی ساده‌ای دارد و به‌طور اتوماتیک ایستگاه‌های موجود را اسکن می‌کند و به کاربر امکان می‌دهد بعضی از آنها را به‌عنوان ایستگاه موردنظر، علامتگذاری کند. اچ تی سی One V دارای یک دوربین پنج مگاپیکسل است که حداکثر وضوح آن 2592 در 1944 است و در وضوح 720p در 30fps فیلمبرداری می‌کند. نور ویدئو، فلاش LED نیز وجود دارد و منوی دوربین برای عکاسی و فیلمبرداری یکی است. این گوشی دارای یک سری گزینه‌های ارتباطی کامل است و از چهار باند GSM/GPRS/EDGE و سه باند 3G با HSDPA و HSUPA پشتیبانی می‌کند. این گوشی دارای یکسری نرم‌افزارهای کامل سازمانگر است و نرم‌افزار Mobile office آن نیز از مشاهده و ویرایش مستندات پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش لمسی خازنی 7/3 اینچی لمسی، پردازنده یک گیگاهرتزی، محل کارت حافظه MicroSD، دوربین پنج مگاپیکسل با کانون اتوماتیک، فلاش LED، تشخیص چهره، Geotagging،‌ حالت HDR و آپلود اتوماتیک تصویر، رادیو FM استریو با RDS، شتاب سنج، حسگر Proximity و نور محیط، شماره‌گیری هوشمند، شماره‌گیری صوتی، ویرایشگر مستندات Polaris Office و نرم‌افزار HTC Locations از نکات کلیدی این گوشی به شمار می‌آید.